Friday 16 September 2011

L TEK KE KEL

Setelah hampir 8 bulan, hajat ke zon timur tercapai dengan prog law tek ke pskn di KTJ, pgrkn jam 1330 melalui LTB-Jeli-KDP mengambil masa 5 jam 30 min. Ari isni aku puasa sunat dan 6 syawal, kepala walaupun berdeyut aku masih bertahan untuk berpuasa bagi memastikan puas 6 tercapai. perhentian di Repah R&R menunaiakan solat jamakdan qasar. sesapai disana aku berbuka di RT denga 4 biji kurma, jus epal dan air cincau. Makan malam diRest Ayam Penyek yang khabarnya baru dibuka. Selepas makan dengan menu pecal lele, ayam bakar dan tempe/tauhu aku terpaksa telan 2 penadol bagi menghilangkan sakit kepala. Malam itu aku minta diurut badan agar sakit-sakit sepenajng perjalanan kembali segar untuk keesekan harinya. Jam 8pagi setelah bersarapan nasi dagang aku ke 8KKPD bagi taklimat sehingga jam 1500. petang ke HUSM Kbg Kerian melawat M Hanif yang masuk hospital akibat kejang muka. malamnya tim tek dibawa ke 4 season restoren di KB bagi makan malam Bot Wap dan selesai aku ke WP Yeh bagi menghilangkan rasa kekeyangan. aku membeli ole-Green Laser Poiter dengan haraga RM 40.00 dan buah pauh dan buah delima untuk di bawa balik. Urusan diteruskan kunjungan h kepada P5 BG D. Zaki dan meneruskan law ke OP Wawasan dari RPjg ke Pkln Kubor. Jam 1500 makan tghari Rest Nasi Ulam di KB dan meneruskan law ke EraTeguh gudang simpan bekalan segar. Lawatan hari itu berakhir di SBTD. Hari terakhir membuat pemeriksaan Ang, Tatra, 15 AW dan Msy Barrack dan diakhiri dengan perjumpaan dengan semua anggota. sebelum balik aku ke RM MSSDP, 5RAD dan 7J. Perjalanan balik jam 1530 dan sampai di Pg jam 2030. Ole-ole beras, pauh dan k lekor pisau KB dan gambar lawatan.

No comments:

KEJAYAAN DAN KETENANGAN

"Kejayaan dimiliki tidak hadir sendiri tetapi ia datang dengan usaha, berdoa dan bertawakal"

"setiap yang kita impikan tidak selalunya indah, kesunyian mengajar erti hidup berdikari, Namun satu yang kita akan ingat seumur hidup, KENANGAN"

Blog Archive