Friday 26 June 2015

PEMERIKSAAN ULANGAN ACL 7 FISIO

Setelah hampir 6 minggu, tongkat lengan tidak diperlukan lagi, sekarang diberikan knee gd OPPO dengan sudut 110 darjah, Allahamdulilah boleh berjalan walau agak sedikit tempang. selepas fiso pada 25 Jun iaitu kali 3 kurang rasa ngilu dan sakit kecuali jika dilipat hampir 145 darjah. Knee gd baru yang ada bonjolan sudut menyebabkan aku tidak dapat menyarung seluar kerja dan terpaksa memakai seluar sukan.Aku masih lagi bersolat di atas kerusi sehingga aku dapat membuat lipat kaki kaki seperti dahulu. Muscle dan ligament masih belum cukup kuat menampong berat badan, dan dibulan puasa ini aku dapat mengurangkan berat tanpa mengambil nasi sejak mula berpuasa. InsyaAllah, aku akan dapat menurunkan berat badan kepada 75 kilo sehingga akhir puasa dan akan dikekalkan. ACL ini juga memberi ruang untuk muhasabah diri dan melipatk gandakan amalan dibulan Ramadhan walaupun pergerakan agak terhad.

No comments:

KEJAYAAN DAN KETENANGAN

"Kejayaan dimiliki tidak hadir sendiri tetapi ia datang dengan usaha, berdoa dan bertawakal"

"setiap yang kita impikan tidak selalunya indah, kesunyian mengajar erti hidup berdikari, Namun satu yang kita akan ingat seumur hidup, KENANGAN"

Blog Archive