Sunday 9 September 2018

CUCI PERUT

Kejadian sakit  perut kali kedua selepas hari Raya Puasa. Kali pertama makan buah anggur. Terasa perit dan memenatkan. Seharian keluar masuk  tandas. Hari k3 terpaksa jumpa Dr. Hari ini selepas solat terasa mual Tekak dan memulas perut. Lantas aku membuat segelas polley dan tidor.  Jam 10 aku bergegas ke tandas muntah angin dan sisa makan malam. Terasa perit dengan angin bergas dalam   kerongkong. Mata terasa kuyu dan tekak bertambah meloya. Aku terpaksa menjolok anak tekak dan memuntahkan sisa nasi dan biji dokong serta daging kenduri. Terasa selesa buat seketika. Selepas membuang air besar aku bertambah selesa. Sarapan pagi tidak berani sentuh, kerana mulut dan tekak terasa tepu dan bergas. Aku minum dua sudu glaviscon. Selang 30 minit, aku meluru ke tandas dan memuntah sisa makanan dan lendir. Mata terasa menjembul dan muka bertukar kemerahan dan lebam.Terasa sesak nafas dan jantung terasa panas dan terasa masih tersangkut ditekak, aku menjerit memanggil isteri  untuk bantu. Anak datang dan membuat tepukan di  belakang. Alhamdullilah terasa lega tekak.Selepas membersihkan diri anak membuat irritant kaki dan tangan. Terasa lega dan segar walaupun keletihan. Aku baru terasa lapar dan menghabiskan sebungkus nasi lemak. Seharian aku keletihan dan beberapa kali ke tandas. Malamya aku menjamah laksa dan donut. .........

No comments:

KEJAYAAN DAN KETENANGAN

"Kejayaan dimiliki tidak hadir sendiri tetapi ia datang dengan usaha, berdoa dan bertawakal"

"setiap yang kita impikan tidak selalunya indah, kesunyian mengajar erti hidup berdikari, Namun satu yang kita akan ingat seumur hidup, KENANGAN"

Blog Archive