Wednesday 13 November 2019

DIM KANTOI... KEPALA MASUK DALM BOLA HAMSTER

Ptg tadi,  selepas mengacau tablet istifar,  DIM bermain dgn bola hamster sepweti biasa.  Semenjak seminggu DIM menemani aku membuat DIY itik gembo2 waktu pagi dan ptg.  Hari ini DIM tunjuk kegirangannya dengan galak dan tiba2 aku tersedar DIM tidak tentu arah berlari kehulu kehilir dgn bola hamster menutupi kepalanya hingga ketengkuk.  Aku memerhatikan dari jauh keadaan penafasan dan nampak tidak keresahan dan panik. Dim cuba mengeluarkan bola tapi tidak berjaya.Hampir 15 minit aku memerhati gelagat  dan merakam detik2 DOM yg semakin poyo dan mendekati aku minta tolong lepaskan bola.  Aku mengunakan kain membalut badan agar tidak meronta dan mengunakan gunting pangkas pokok memotong bola. DIM panik bila gunting memotong plastik bola dan melatikan diri. Setelah 3 kali percubaan baru berjaya dikeluarkan.  Selepas keluar DIM masih tidak serik bermain dgn bola Hamster....







No comments:

KEJAYAAN DAN KETENANGAN

"Kejayaan dimiliki tidak hadir sendiri tetapi ia datang dengan usaha, berdoa dan bertawakal"

"setiap yang kita impikan tidak selalunya indah, kesunyian mengajar erti hidup berdikari, Namun satu yang kita akan ingat seumur hidup, KENANGAN"

Blog Archive