Tuesday 15 September 2009

HARI ATM KE 76

16 Sep 09, Genap usia ATM 76 tahun dan pucuk pimpinan turut bertukar. ARMED and READY. OUR COMMITMENT YOUR CONFIDENT. Perintah Ulung PAT bersiaran di media massa bagi menyatakan hasrat dan komitmen beliau di dalam amanah sebagai PAT. Salah satu ialah ' The armed forces is the nation's sheild. Our commitment to preserving the peace and stability of the nation is undivided. We re prepared to protect and defend our national interests from any threat, which are pivotal to the nation's soverignity, territorial intergrity and economic well being." Jen Tan Sri Azizan Ariffin TUDM. Tahniah sejarah tercipta buat TUDM. Tiada ada sambutan besar-besar seperti biasa pertamanya bulan Ramadhan dan keduanya dah masuk minggu terakhir Ramadhan dan ramai dah mengambil cuti hari raya. Majlis akan diadakan selepas hari raya.
Hari ini juga aku meletakkan azam baru bagi mengapai hasrat PKPD Nordin, hampir 20 minit aku secara formal hadir di tkt 11. Seingat aku tahun 2001 dulu aku sebagai staf mengatur aktiviti kerja, sekarang aku pula menjadi tetamu dan ianya masih konsisten dari aspek pelaksanaan amanah yang dipertanggungjawab. Aku juga mengunakan style dan gaya bagi melaksanakan tugas PM tahun 2004. Sebentar tadi aku juga melihat anak buah berjaya jadi SMR JimmyTCH kalau dulunya pkt 3 calit (2005-2009), begitu juga Nazri yang seingat aku 2 bulan minta pendapat untuk kekal ditempat lama dan tolak pkt tetapi hari ini beliau hantar sms hari lembaran dan akan bertukar dan menerima rezeki 3 calit.
Nostalgia dan ingatan dari anak-anak buah amatlah dihargai, betapa usaha dan pekerjaan ke arah kebaikan akan dikenang oleh mereka yang positif fikiranya. Yang negatif tak tahu silap salahnya begitu juga diri kita kenalah sentiasa istiqamah di dalam membuat kebaikan. Jarum 3 batang nan sebatang masih melekat diingatan, semoga akhirnya diketahui apakah salah yang boleh dibaiki. Setiap perkara yang baik dirancang pasti akan ada risikonya ditolak/ditentang/diganggu/difitnah tetapi setiap yang jahat pasti ada musibahnya. Wasalam

No comments:

KEJAYAAN DAN KETENANGAN

"Kejayaan dimiliki tidak hadir sendiri tetapi ia datang dengan usaha, berdoa dan bertawakal"

"setiap yang kita impikan tidak selalunya indah, kesunyian mengajar erti hidup berdikari, Namun satu yang kita akan ingat seumur hidup, KENANGAN"

Blog Archive