Sunday 29 December 2013

BERTANDANG KE PARIS aka PERLIS IK

24 Dis 13 jam 1530 kami bergerak ke arah utara mempercepatkan perjalanan sehari awal setelah semua kerja disiapkan dan ambil kesempatan untuk melawat keluarga di kpg. singgah di R& R Tapah pekena mee rebus pak tam. Jam 2100 kami sampai di LS AS. Selepas bertandang ke Sdka umah Kak A dijamu Gbihun. Bergerak ke umah adik dan petang ke PIK menginap di Kmpg Homestay Jln Kgr-Big Field. Itu pun selepas dijamu laksa Perlis yang masyur. petang jam 18000 3 buah kereta Malaysia sampai dan malam itu kami bersantai diHS. Makan malam di umah besan dijamu ikan siakap 3 rasa, ayam.
Awal pagi selepas dijamu nasi lemak, jam 1530 kami ke dewan melati dan pengantin tia jam 1400, jadi kami ambil keputusan menyimpang ke tasik melati sementara menunggu pengantin tiba. Setianya jam 1330 ptg kami ergerak semula ke dewan dan dijamu dengan masalan ala kari kbg, serai kerabu, taugeh . Petang selepas majlis jam 1500 kami balik ke AS manakala yang lain meneruskan percutian di Big Fd.  Malam kami ke rest NR di spg 4 Kedah. Rm 236.00 dikenakan manakala disumbang rm 600.00 bagi perbelanjaan tol/minyak. Esok pagi ke PP Lam Wah Ee bagi accupunture dan bekam angin. Sebelum solat jumaat di Masjid Bayan Baru kami pekena nasi kandar kayu. kami sampai di KL jam 1700. Wslm