Sunday 23 December 2007

HARI LAHIR KE 47

Ari ni dah masuk umur 47 tahun hidup, Alhamdullillah masih sihat. Awal pagi selepas solat subuh terus sarung seluar jogging setelah hampir 10 bulan tak jogging, waktu yang lepas aku banyak jalan kaki bersama my wife keliling taman dan berjalan kaki di padang golf. Umur 47 tahun masih lagi mampu aku berjogging hampir 3 km tanpa henti, peluh sakan dan tak rasa semput.
Selepas jogging aku bersama Tam dan Su ke pekan Changloon gunting rambut (3 orang RM 15.00) dan kami minum di Kedai Mamak pekena roti canai telor dan tosai. Sekembali aku terus mandikan coreng dengan shampoo aloe vera. Selepas itu kebelakang umah membersihkan rumput di kawasan pokok bendi, yang sedang berbuah, walaupun pokok terbantut sebab tanah keras masih banyak pokok mengeluarkan kacang. Kolam ikan guppy dan pokok bunga dibersihkan dsan disiram. Jam 1230 tengahari aku masuk dan mandi sementara menunggu masuk waktu Dzohor aku membaca Al Quran, dan tiduk sekejap. Selesai sembahyang Dzohor jam 1400 makan kuew teow goreng dan jam 1430 aku ke padang golf, mengelak daripada tiduk petang. Aku berjalan kaki dan permainan hari ini ok dan at least dapat bogey semua lubang.
Selepas solat asar di KGUUM aku singgah ke pasar Changloon beli bihun, daun sup dan pisang goreng. Aku dan famili bersantai sambil minum petang di hadapan rumah. Selepas solat Magrib aku bawa Tam dan Su ambil gambar passport untuk keperluan sekolah tahun 2008. Malamnya selepas solat Isyak aku menonton EPL dan melayari internet dan begitulah routine harian pasti ada yang perlu dibuat. Internet kat umah sentiasa dilayari, hampir semua melayari internet jadi tak rugi bayar RM 99.00.
Umur 47 tahun masih banyak perlu dipelajari, setiap hari pasti ada yang baru jika kita membaca buku dan mendengar berita. Birthday atau hari biasa bagi aku sama aje, yang pentingnya aku perlu mencari kerja bagi mengisi ruang dan waktu agar tidak ada masa berjalan begitu sahaja tidak bermanfaat. Birtday tahun hadapan pasti lagi sibuk kerana masa dan tempat pastinya berubah dan kita tidak dapat meramalkan adakah masih panjang umur?

No comments:

KEJAYAAN DAN KETENANGAN

"Kejayaan dimiliki tidak hadir sendiri tetapi ia datang dengan usaha, berdoa dan bertawakal"

"setiap yang kita impikan tidak selalunya indah, kesunyian mengajar erti hidup berdikari, Namun satu yang kita akan ingat seumur hidup, KENANGAN"

Blog Archive