Saturday 8 December 2007

RANCANGAN TAHUN 2008

TAHUN 2008, tinggal hanya 20 hari akan datang, banyak rancangan tahun 2007 belum tercapai sasarannya. Budget deficit, tetapi terkawal dan tahun 2008 perlu lebih simpanan kerana 2 lagi anak nak masuk IPT, seorang darjah 6 dan yang kecik Tahun 1. Tinggal maknya diumah dan pasti sibuk selepas aku dah bekerja pada 1 Jul 2008. Rancangan penempatan kerja yang pastinya luar Kedah dan kalau semua pindah mungkin selepas tamat UPSR. Aku juga kalau boleh nak ambil PHD atau DBA selepas tamat Master pada Jul nanti. Tahun 2008 pastinya penuh pelbagai cabaran dan aku perlu merancang masa persaraan kerana tahun 2013 aku akan bersara. Kalau tak dibuat perancangan dari tahun 2008, kemungkinan menghadapi masalah dihari pencen nanti.
Yang pastinya pengurusan kewangan perlu lebih terancang dan mengunakan masa berkualiti dengan keluarga. Tahun 2008 sebagai tahun Jimat Cermat tanpa menjejaskan kualiti hidup. Sebagai persiapan masuk kerja aku perlu menyiapkan pakaian, peralatan dan pengetahuan agar tidak menjadi masalah. Begitu juga persediaan agar isteri dan anak-anak lebih 'independence' dan pandai berjimat cermat. Sekiranya semua berjalan lancar, kami semua akan dapat mempelajari ssuatu dan menjadikan lebih baik dimasa akan datang.



No comments:

KEJAYAAN DAN KETENANGAN

"Kejayaan dimiliki tidak hadir sendiri tetapi ia datang dengan usaha, berdoa dan bertawakal"

"setiap yang kita impikan tidak selalunya indah, kesunyian mengajar erti hidup berdikari, Namun satu yang kita akan ingat seumur hidup, KENANGAN"

Blog Archive